2017-05-20-Ο ΟΓ ΣΤΟ PLATFORMS PROJECT-ΟΙΚΟΣ ΑΝΤΟΧΗΣ




ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Platform Project

Platform Project 2017
Ανεξάρτητη διεθνής έκθεση ομάδων-πλατφορμών εικαστικών καλλιτεχνών που πραγματοποιούν έργα και πρότζεκτ, κολεκτίβες εκθεσιακών χώρων υπό τη διεύθυνση καλλιτεχνών και καλλιτεχνικών δράσεων.
To Platforms Project 2017 θα παρουσιαστεί στο Κέντρο Τεχνών, Χαρίλαου Τρικούπη 121, Αθήνα και θα διαρκέσει από 20-25 Μαΐου 2017, ενώ παράλληλα θα παρουσιαστεί ένα πλούσιο πρόγραμμα ομιλιών, βίντεο και περφόρμανς από τις συμμετέχουσες πλατφόρμες.
Οι πλατφόρμες που συμμετέχουν είναι
24hrs project (Ελβετία / Switzerland), 8eleven (Καναδάς/ Canada), 9th Art Wave (Ισπανία/Spain, Ελλάδα/ Greece), A TRANS (Γερμανία / Germany), AKA ¯\_()_/¯ UAS (Καναδάς/ Canada), ALISN (Ηνωμένο Βασίλειο / United Kingdom), AMV (Καναδάς/ Canada), BEASTON Projects (Ηνωμένο Βασίλειο / United Kingdom), ΒΕΤΟΝ 7 (Ελλάδα/ Greece), Binary art group (Κύπρος / Cyprus), Campus Novel (Ελλάδα/ Greece), DaDa Da Academy (Ελλάδα/ Greece, Αυστρία/Austria), DIENSTGEBÄUDE Art Space Zurich (Ελβετία/ Switzerland), Ed Video Media Arts Centre (Καναδάς/ Canada), EX-MÊKH (Ολλανδία/ The Netherlands), Extra Muros (Γαλλία/ France), fragments of truth (Ελλάδα/ Greece, Νορβηγία /Norway, Σουηδία / Sweden), Future Scenarios (Ολλανδία/ The Netherlands, Ελλάδα/ Greece), Harrington Mill Studios(Ηνωμένο Βασίλειο / United Kingdom), ID:I (Σουηδία / Sweden), IFAC Arts (ΗΠΑ / USA), JuJe Collective (Καναδάς / Canada), Kallio Kunsthalle ( Φιλανδία / Finland), KRAATZ ( Γερμανία /Germany, Γαλλία / France, Ηνωμένο Βασίλειο / United Kingdom), LO AND BEHOLD (Ελλάδα/ Greece), Lubomirov / Angus-Hughes (Ηνωμένο Βασίλειο / United Kingdom), Metapolis (Ελλάδα/ Greece), Mnky Bizz Group (Παναμάς / Panama), Museum of forgetting/Norrköping AIR (Ιράν/ Iran, Σουηδία /Sweden), Museum of Contemporary Cuts: FEATURED (Ολλανδία/ The Netherlands, Ισπανία /Spain), Museum of Contemporary Cuts (ΗΠΑ/USA, Ηνωμένο Βασίλειο/United Kingdom, Ιταλία/Italy), ΟΡΙΖΟΝΤΑΣ ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ (Ελλάδα/ Greece), PAPER (Ηνωμένο Βασίλειο/ United Kingdom), rosalux (Γερμανία / Germany), SCI (Ηνωμένο Βασίλειο / United Kingdom), SCOTTY (Γερμανία / Germany), THE M{}ESUM (Γερμανία / Germany, Σουηδία / Sweden), Unnoticed Art (Ολλανδία / The Netherlands), VSVSVS (Καναδάς/ Canada), EN FLO - ΕΝ ΦΛΩ (Ελλάδα/ Greece), Tehnopaignion (Ελλάδα/ Greece)
Διεύθυνση
Άρτεμις Ποταμιάνου, Μιχάλης Αργυρού
Καλλιτεχνική επιμέλεια
Άρτεμις Ποταμιάνου


ΟΙΚΟΣ ΑΝΤΟΧΗΣ
Εικαστική Έκθεση
Συμμετοχή στο Platform Project 2017
(Ανεξάρτητη Διεθνής Έκθεση Ομάδων Εικαστικών Καλλιτεχνών)
Κέντρο Τεχνών, Χαρίλαου Τρικούπη στην Αθήνα
20/5/2017 - 25/5/2017
ΟΡΙΖΟΝΤΑΣ ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ

Platform Project 2017 - ΟΙΚΟΣ ΑΝΤΟΧΗΣ
Ζούμε μια εποχή που αξιολογείται (συνεχώς) από το κριτήριο της Αντοχής μας, πρώτα απ’ όλα, σε όλα αυτά που υποκλέπτουν την Ουσία. Στις κατασκευασμένες αλήθειες, στα βιωμένα ψεύδη και στις υποκατάστατες εμφυτεύσεις της φαντασίας, από μια Τέχνη που ταυτίζεται με το εμπόρευμα ή τις μεγάλες αφηγήσεις των πολιτικά επικυρίαρχων. Η Τέχνη μια βιτρίνα, αντί για τη διέξοδο που ψάχνει το βλέμμα μας. Σε αυτόν τον «Οίκο» που άλλοτε είχε περιεχόμενο την «Ανοχή» στη ματαιότητα της «Ευδαιμονίας», άλλοτε την «Ενοχή» (εμφύτευση και αυτή), τώρα, επιτέλους, σιγά-σιγά, οι αλήθειες ξεκαθαρίζουν. Ακριβώς τη στιγμή που συσκοτίζονται τριγύρω τα γεγονότα.
Ο Ορίζοντας Γεγονότων, σαφώς μια υπόθεση αντοχής και εμμονής, όπως είναι επόμενο, στήνει το δικό του Φανταστικό Σπίτι ή το δικό του, αν θέλετε, «Δωμάτιο Ανησυχίας».
Με τον Ορίζοντα Γεγονότων συμμετέχουν
Ρένα Αβαγιανού, Κύρα Αλυγιζάκη, Κίμων Αξαόπουλος, Μαρία Αποστολοπούλου, Μαρία Αργυρακοπούλου, Δέσποινα Ασλανίδου, Θεοδώρα Ασπρογενίδου, Ειρήνη Βαζούκου, Ανδρέας Γαβριλιάδης, Εύα Γεράκη, Τάτη Δουβανά, Μαρία Δουκάκη, Θαλασσινή Δούμα, Τζίμης Ευθυμίου, Παρασκευή Ζαγουρή, Ευγενία Καραμούζη, Ουρανία Καραμούζη, Κατερίνα Κασσαβέτη, Ελισαβετ Κεχαγιά, Μαίρη Κουζάρη, Τζένη Κωδωνίδου, Αγγελουρανία Κώστογλου, Σωτηρία Λαζάρου, Βάσια Λεοντοπούλου, Κοσμάς Λιλικάκης, Αντωνία Μαντζούκα, Νίκη Μαραγκού, Λυδία Μαργαρώνη, Σταυρούλα Μητσάκου, Στέλλα Μουρκογιάννη, Ειρήνη Μπαδόλα, Γιάννης Μπέσκος, Λαμπρινή Μποβιάτσου, Κωνσταντίνα Μπολιεράκη, Σοφία Μπόνη, Αγγελική Μπρισνόβαλη, Δέσποινα Πανταζή, Κωνσταντίνα Παρασκευοπούλου, Μαρία Πάστρα, Ειρήνη Πούλου, Κατερίνα Ριμπατσιού, Βασιλική Σοφρά, Κατερίνα Σταθοπούλου, Κώστας Στουπάθης, Γιώργος Συράκης, Δήμητρα Τζώτζιου, Κερασιά Τουλιάτου, Μπέττυ Τσιγαρίδα, Αμαλία Φερεντίνου, Κίκα Χαραλαμπίδου, Ειρήνη Χατζημανώλη, Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου, Αρετή Χρυσάνθου, Γιώργος Χουρχούλης


Platforms Project 2017
Platforms Project 2017
20 Μαΐου – 25 Μαΐου
20 Μαΐου στις 3 μ.μ. μέχρι 25 Μαΐου στις 3 π.μ.
121 Τρικούπη Χαριλάου, 114 73 Αθήνα
Athens Independent Art Fair. 42 platforms from 17 countries and more than 650 artists!
.............................
ert
2 ΜΑΪ 2017
Platforms Project 2017
To Platforms Project 2017 θα παρουσιαστεί και θα λειτουργήσει φέτος, από τις 20 έως τις 25 Μαΐου 2017 στο Κέντρο Τεχνών, Χαρίλαου Τρικούπη 121, 114 73 Αθήνα, με ένα πλούσιο και πολύπλευρο πρόγραμμα ομιλιών, βίντεο και περφόρμανς από τις συμμετέχουσες ομάδες. Στη διεύθυνση του πρότζεκτ είναι η Άρτεμις Ποταμιάνου και ο Μιχάλης Αργυρού. Την καλλιτεχνική επιμέλεια του Platforms Project 2017 έχει η Άρτεμις Ποταμιάνου.
To Platforms Project παρουσιάζεται φέτος για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά και έχει ως αντικείμενο την ενδεικτική χαρτογράφηση της εικαστικής δράσης, όπως αυτή παράγεται σήμερα στα πλαίσια ομαδικών πρωτοβουλιών νέων καλλιτεχνών στο διεθνές περιβάλλον της τέχνης, με την από κοινού αναζήτηση λύσεων σε σύγχρονα εικαστικά ερωτήματα.  Η ιδέα της πλατφόρμας είναι ο συνδετικός κρίκος. Πρόκειται για ομάδες καλλιτεχνών που δημιουργούν από κοινού ένα έργο, μια δράση ή μια θεματική έκθεση, είναι ανεξάρτητοι χώροι τέχνης, ανήκουν στους ίδιους τους καλλιτέχνες και έχουν ως στόχο την ανάδειξη του προβληματισμού τους με δράσεις στον πραγματικό ή στον διαδικτυακό ή στον έντυπο χώρο λειτουργίας του πολιτιστικού περιβάλλοντος του σύγχρονου κόσμου.
Στο Platforms Project 2017 ο θεατής θα έχει τη δυνατότητα να δει πλατφόρμες που έχουν τιμήσει το πρόγραμμα αυτό σε κάποιο από τα προηγούμενα χρόνια αλλά και πλατφόρμες από μέρη που για πρώτη φορά παρουσιάζονται στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα φέτος, 41 πλατφόρμες θα παρουσιάσουν το έργο τους από 17 χώρες (Ελβετία, Ισπανία, Ελλάδα, Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Κύπρος, Αυστρία, Ολλανδία, Γαλλία, Νορβηγία, Σουηδία, Φιλανδία, ΗΠΑ, Καναδάς, Παναμάς, Ιράν, Ιταλία) με περισσότερους από 650 καλλιτέχνες. Η φετινή έκδοση του Platforms Project είναι αφιερωμένη κυρίως στις συνεργασίες που πραγματοποιήθηκαν ήδη τα προηγούμενα τέσσερα χρόνια από παρουσιαζόμενες πλατφόρμες, δημιουργώντας ένα παγκόσμιο network από ανεξάρτητες καλλιτεχνικές ομάδες και χώρους.
Στα πλαίσια του Platforms Project 2017 θα λειτουργήσει ταυτόχρονα στον ίδιο χώρο μια Ημερίδα οργανωμένη από την AICA Ελλάς με θέμα:  Οι θεσμικές συνθήκες, το κοινωνικό και το οικονομικό πλαίσιο εργασίας και συμμετοχής στην εικαστική ζωή των νέων καλλιτεχνών στην Ελλάδα σήμερα.
..................................
culturenow
02-05-2017 / 16:22
Platforms Project 2017 στο Κέντρο Τεχνών
..............................
clickatlife
ΤΕΤΑΡΤΗ, 03 ΜΑΙΟΥ 2017
Platforms Project 2017: Χαρτογραφώντας την ανεξάρτητη διεθνή εικαστική σκηνή στο κέντρο της Αθήνας
...................................
04/05/2017
42 καλλιτεχνικές πλατφόρμες ενώνουν τις δυνάμεις τους σε μια έκθεση
Η συν-διευθύντρια και επιμελήτρια του «Platforms Project 2017»  Άρτεμις Ποταμιάνου μας μιλά για την έκθεση - αφιέρωμα στα ομαδικά ανεξάρτητα καλλιτεχνικά εγχειρήματα.
Τι είναι το Platforms Projects και τι αλλάζει φέτος;
Ο στόχος του Platforms Project ήταν πάντα να χαρτογραφήσει την εικαστική δράση όπως αυτή παράγεται μέσα στα πλαίσια ομαδικών πρωτοβουλιών καλλιτεχνών που αποφασίζουν να αναζητήσουν από κοινού λύσεις στα εικαστικά ερωτήματα δημιουργώντας τις λεγόμενες πλατφόρμες. Οι ομάδες καλλιτεχνών-πλατφόρμες καταφέρνουν να δημιουργήσουν έργα και πρότζεκτς που δεν θα μπορούσαν να δημιουργήσουν ατομικά οι επιμέρους καλλιτέχνες. Βασιζόμενες στο "η ισχύς εν τη ενώσει" οι πλατφόρμες έχουν κατακτήσει μια διακριτή πια θέση στο διεθνές εικαστικό γίγνεσθαι χωρίς να ανταγωνίζονται το περιβάλλον που καλούνται να υπηρετήσουν.
Φέτος, το Platforms Projects θα παρουσιαστεί σε ανεξάρτητο χώρο και σε διαφορετικές ημερομηνίες από την Art Athina κάνοντας, πιστεύω, τις ομάδες πιο αποφασισμένες να δώσουν τον καλύτερό τους εαυτό. Επειδή ο χώρος παρουσίασης δεν έχει σχέση με το χώρο των περιπτέρων ενός κλασικού Art Fair, οι πλατφόρμες καλούνται να συνεργαστούν με τις διπλανές τους ομάδες το οποίο θα οδηγήσει σε σύσφιξη των σχέσεων μεταξύ τους και ανταλλαγή απόψεων και αυτό είναι και το μεγάλο στοίχημα για μένα και τον Μιχάλη Αργυρού.
Τι είδους πλατφόρμες συμμετέχουν; Δώσε μας κάποια παραδείγματα ομάδων και το είδος της δράσης τους.
Φέτος θα παρουσιάσουν το έργο τους 42 πολύ σημαντικές πλατφόρμες από 17 χώρες (Ελβετία, Ισπανία, Ελλάδα, Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Κύπρος, Αυστρία, Ολλανδία, Γαλλία, Νορβηγία, Σουηδία, Φιλανδία, ΗΠΑ, Καναδάς, Παναμάς, Ιράν, Ιταλία ) με περισσότερους από 650 καλλιτέχνες. Κάποιες πλατφόρμες του εξωτερικού που έχουν πολύ ενδιαφέρον πρόγραμμα και έχουν ιδρυθεί εδώ και πολλές δεκαετίες όπως πχ. η Ed Video Media Arts Centre που ιδρύθηκε το 1976 ή η AKA artist-run + VAS (Untitled Art Society ) που λειτουργεί από το 1982 ενώ άλλες έχουν μόνο λίγα χρόνια λειτουργίας. Οι πλατφόρμες που επιλέγουμε προσπαθούμε να έχουν μια πρόταση που να εστιάζει σε πιο εναλλακτική τέχνη. Επίσης πολλές από τις πλατφόρμες προτείνουν έργα με πολιτικό αλλά και κριτικό χαρακτήρα ως προς τις κοινωνικοπολιτικές συνθήκες.
Ποιός είναι ο στόχος της έκθεσης; Έχει επιτευχθεί κάποιου είδους δικτύωση σ' αυτά τα χρόνια που τρέχει η δράση;
Ο στόχος του Platforms Project ήταν πάντα η δημιουργία συνεργασιών μεταξύ των καλλιτεχνών και η δημιουργία διαλόγου. Το Platforms Project 2017 είναι αφιερωμένο στις συνεργασίες που πραγματοποιήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια από παρουσιαζόμενες πλατφόρμες, δημιουργώντας ένα παγκόσμιο network από ανεξάρτητες καλλιτεχνικές ομάδες και χώρους. Μέσα στα πέντε χρόνια πραγματοποίησής του, το Platforms Project πρόσφερε το βήμα ώστε περισσότερες από 132 πλατφόρμες να δημιουργούσουν συνεργασίες αλλά και σχέσεις φιλίας μεταξύ τους.
Δεν αποτέλεσε μια απρόσωπη εκδήλωση αλλά μια εικαστική κοινότητα γεμάτη ενέργεια, φρεσκάδα δίνοντας χώρο παρουσίασης σε μία εναλλακτική τέχνη που δεν θα μπορούσε να εκφραστεί αλλού. Το Platforms Project είναι ένα πρόγραμμα που προσφέρει στον επισκέπτη την εκ-των-έσω ματιά στην καλλιτεχνική δημιουργία, την εμπειρία της ζύμωσης και συνεργασίας της εικαστικής πρακτικής χωρίς να εστιάζει στο εμπορικό κομμάτι της τέχνης αλλά σε αυτό που προβάλει μια πιο πειραματική οπτική. Ταυτόχρονα, το Platforms Project λειτουργεί όλο το χρόνο και όχι μόνο τις μέρες της παρουσίασής του ως ένας φορέας καταγραφής των ομάδων της ανεξάρτητης σκηνής αλλά και αρωγός στην ανεύρεση χώρων και προγραμμάτων συνεργιών γι' αυτές.
Πώς βλέπεις τη δράση των ανεξάρτητων πλατφορμών τέχνης στο σημερινό κοινωνικοπολιτικό πλαίσιο; Πώς χρηματοδοτούνται αυτές;
Σε εποχές παγκόσμιας κρίσης οι πλατφόρμες βρίσκουν τρόπους έκφρασης της κοινωνικοπολιτικής κατάστασης που βιώνουν με ένα τελείως διαφορετικό τρόπο. Η λογική ότι κάποιοι καλλιτέχνες καλούνται να δημιουργήσουν στα πλαίσια μιας συλλογικότητας δίνει δυνατότητες και λύσεις που δεν θα μπορούσαν πιθανώς να βρουν μεμονωμένα οι καλλιτέχνες της ομάδας. Πολλές από τις πλατφόρμες που έρχονται από το εξωτερικό έχουν χρηματοδοτήσεις από κρατικούς και ιδιωτικούς φορείς ή ακόμα και από τις πρεσβείες τους. Οι ελληνικές πλατφόρμες δυστυχώς είναι πιο δύσκολο να βρουν χρηματοδοτήσεις αλλά αυτό είναι κάτι που ισχύει σε όλους τους καλλιτεχνικούς τομείς...
Στην Ελλάδα μεγάλο μέρος των ανεξάρτητων εγχειρημάτων χρηματοδοτούνται από ένα και μόνο ίδρυμα. Τι σημαίνει αυτό για την παραγωγή;
Αυτό φυσικά δημιουργεί μεγάλο πρόβλημα στο να εκφραστούν και παρουσιαστούν πολλά ανεξάρτητα εγχειρήματα στην Ελλάδα αφού όλοι βασίζονται στην χρηματοδότηση ενός ιδρύματος και γι' αυτό πολλά αξιόλογα πρότζεκτ μένουν στο επίπεδο της πρότασης και δεν υλοποιούνται. Μακάρι και άλλα ιδρύματα να μπορούσαν να χρηματοδοτήσουν τέτοιες δράσεις γιατί μέσα από αυτές αναπτύσσεται τελικά μια σύγχρονη ελληνική σκηνή. Το Platforms Project αποτελεί το μοναδικό θεσμό που μικρές ομαδικές δράσεις της ανεξάρτητης σκηνής βρίσκουν ένα βήμα παρουσίασης αλλά και προοπτικής παρουσίασης σε άλλες χώρες μέσω συνεργασιών.
Info…
................................
culturenow
17-05-2017 / 11:55
Τo Platforms Project 2017 θα παρουσιαστεί στο Κέντρο Τεχνών και θα λειτουργήσει από τις 20 έως τις 25 Μαΐου 2017 με ένα ευρύ πρόγραμμα ομιλιών, βίντεο και περφόρμανς από 42 ομάδες από 17 συνολικά χώρες : Ελβετία, Ισπανία, Ελλάδα, Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Κύπρος, Αυστρία, Ολλανδία, Γαλλία, Νορβηγία, Σουηδία, ΗΠΑ, Παναμάς, Ιράν, Ιταλία, Φιλανδία με περισσότερους από 650 καλλιτέχνες. Οι Πλατφόρμες φέτος είναι αφιερωμένες στις συνεργασίες των τεσσάρων προηγούμενων χρόνων και έχουν δημιουργήσει ένα παγκόσμιο network από ανεξάρτητες ομάδες και χώρους.
Στη διεύθυνση του πρότζεκτ είναι η Άρτεμις Ποταμιάνου και ο Μιχάλης Αργυρού. Την καλλιτεχνική επιμέλεια του Platforms Project 2017 έχει η Άρτεμις Ποταμιάνου.
Διημερίδα της AICA Hellas στο Platforms Project 2017:
Ταυτόχρονα στα πλαίσια του Platforms Project 2017 θα πραγματοποιηθεί η Διημερίδα της AICA Hellas -της Εταιρείας των Ελλήνων Τεχνοκριτών- με αντικείμενο διερεύνησης και παρουσίασης τα προβλήματα των νέων καλλιτεχνών στην Ελλάδα ως προς την παρουσίαση του έργου τους, την κοινωνική τους ενσωμάτωση, την χρηματοδότηση της εργασίας τους και την εν γένει αναγνώριση και συμμετοχή τους στην ελληνική καλλιτεχνική ιστορία. Ο τίτλος της Διημερίδας είναι: Οι θεσμικές συνθήκες, το κοινωνικό και το οικονομικό πλαίσιο εργασίας και συμμετοχής στην εικαστική ζωή των νέων καλλιτεχνών στην Ελλάδα σήμερα.
Η διημερίδα θα πραγματοποιηθεί στις 22 και 23 Μαΐου 2017 στις 16:00-20:00.
Στις 22 Μαΐου θα πραγματοποιήσουν εισηγήσεις οι:
Άρτεμις Ποταμιάνου, Εμμανουήλ Μαυρομμάτης, Πάνος Χαραλάμπους, Κατερίνα Κοσκινά, Μαίρη Μιχαηλίδου, Μιλτιάδης Παπανικολάου, Ντένης Ζαχαρόπουλος, Γιώργος Τσακίρης, Δημήτρης Αληθεινός, Γιώργος Διβάρης, Ευγένιος Ματθιόπουλος, Έφη Στρούζα, Κώστας Βαρώτσος, Λίνα Τσίκουτα, Κωστής Τριανταφύλλου, Άγγελος Αντωνόπουλος, Φαίη Τζανετουλάκου
Στις 23 Μαΐου θα πραγματοποιήσουν εισηγήσεις οι:
Δημήτρης Παυλόπουλος, Μάριος Σπηλιόπουλος, Συραγώ Τσιάρα, Χάρης Σαββόπουλος, Ανδρέας Μαράτος, Σωζήτα Γκουντούνα, Νίκος Τρανός, Μάνος Στεφανίδης, Αλεξάνδρα Βουτυρά, Θανάσης Πάλλας, Μπία Παπαδοπούλου, Χριστόφορος Μαρίνος
Έργο των Guerrilla Girls στο Platforms Project 2017:
Στo Platforms Project 2017 παρουσιάζεται το έργο των Guerrilla Girls, Free the Women Artists of Europe!, που μέσω των πόστερ τους αλλά και του καυστικού τους χιούμορ, επιχειρούν να αφυπνίσουν τη συνείδηση του χώρου της τέχνης. Από τη δεκαετία του ’80 τα Guerrilla Girls εφορμούν, επιτίθενται και στηλιτεύουν όλα τα κακώς κείμενα ενός συστήματος, που μεθοδικά και ηθελημένα αφήνει τις γυναίκες αλλά και τις έγχρωμες μειονότητες στο περιθώριο. Το έργο δημιουργήθηκε το 2013 και δεν έχει παρουσιαστεί ποτέ στην Ελλάδα ενώ αποτελεί σχόλιο για τη θέσης της γυναίκας στο εικαστικό γίγνεσθαι και την χρήση των έργων τους στα Ευρωπαϊκά Μουσεία.
Το Art Therapy στο Platforms Project 2017:
Ο Γιώργος Ωραιόπουλος, ο παρουσιαστής της ραδιοφωνικής εκπομπής Art Therapy από το booth του Beton7 Art Radio θα ερευνήσει τα θέματα που απασχολούν τις σύγχρονες πλατφόρμες μέσω μίνι συνεντεύξεων από τους συμμετέχοντες στο Platforms Project 2017 την Κυριακή 21 Μαΐου 2017. Θα δημιουργηθεί έτσι ένα αρχείο καταγραφής στο οποίο ο ακροατής θα μπορεί να ανατρέξει και μετά το πέρας της εκδήλωσης.
Πάρτι Εγκαινίων του Platforms Project 2017:
Το Σάββατο 20 Μαΐου το Platforms Project καλωσορίζει σε ένα ανοιχτό πάρτι στο Ginger (Δορυλαίου 10, Αθήνα, 115 21) μετά την εναρκτήρια εκδήλωση στο Κέντρο Τεχνών. Καλεσμένοι είναι οι καλλιτέχνες των πλατφορμών αλλά και όλο το φιλότεχνο κοινό.
Εκδηλώσεις κλεισίματος του Platforms Project 2017:
Την Πέμπτη 25 Μαΐου στις το Beton7 παρουσιάζει τα εγκαίνια της έκθεσης Things. Στην έκθεση παίρνουν μέρος η Julie René de Cotret, ο Mathieu Valade και η Άρτεμις Ποταμιάνου, καλλιτέχνες από πλατφόρμες που συμμετέχουν στο Platforms Project 2017.
Blue Note Organ Trio live στο Beton7
Πέμπτη 25 Μαΐου 2017, 22:30
Στα πλαίσια της διεθνούς έκθεσης τέχνης «Platforms Project 2017», ένα από τα πιο αξιόλογα νέα jazz συγκροτήματα της Ελλάδας, το Blue Note Organ Trio, θα δώσει την τελευταία του εμφάνιση στην Αθήνα για τη φετινή σεζόν στο Beton7 με ελεύθερη είσοδο.
Το Blue Note Organ Trio είναι ένα project του κιθαρίστα Μιχάλη Παπαδόπουλου σε συνεργασία με τον κορυφαίο jazz οργανίστα της ΙταλίαςLeonardo Corradi και έναν από τους γνωστότερους Έλληνες jazz drummers, τον Σεραφείμ Μπέλλο. Το project είναι ένα αφιέρωμα στη μυθική δισκογραφική εταιρεία Blue Note Records, η οποία ειδικά την περίοδο 1952-1965 κυκλοφόρησε κάποιους από τους κλασσικότερους δίσκους στην ιστορία της jazz.
Ο Leonardo Corradi θεωρείται από πολλούς «παιδί θαύμα», αφού σε ηλικία μόλις 18 ετών ψηφίστηκε από το περιοδικό JAZZIT ως ο καλύτερος οργανίστας (Best Hammond Player) της Ιταλίας. Τα τελευταία χρόνια περιοδεύει σε όλο τον κόσμο με μεγάλους μουσικούς όπως ο κιθαρίστας Ulf Wakenius, ο τρομπονίστας Fred Wesley (με τον οποίο πρόσφατα εμφανίστηκε στην Αθήνα), ο τρομπετίστας Flavio Boltro κ.α. Το παίξιμό του έχει παρομοιαστεί συχνά με αυτό δύο γιγάντων του hammond organ, του Jimmy Smith και του Joey DeFrancesco.
Το trio θα παρουσιάσει συνθέσεις των Jackie McLean, Lee Morgan, Hank Mobley, Donald Byrd, Horace Silver, Duke Pearson κ.α.
Η είσοδος είναι ελεύθερη.
........................
huffingtonpost
Δημοσιεύθηκε: 18/05/2017 7:21 πμ EEST Ενημερώθηκε: 18/05/2017 7:21 πμ EEST
Platforms Project 2017: Νέοι καλλιτέχνες αναζητούν λύσεις σε σύγχρονα εικαστικά ερωτήματα
HuffPost Greece  |  Newsroom
............................
culturenow
23-05-2017 / 18:08
Platforms Project 2017: Grand Tour χωρίς σύνορα
H Φαίη Τζανετουλάκου γράφει για το Platforms Project 2017 που παρουσιάζεται στο Κέντρο Τεχνών έως τις 25 Μαΐου 2017.
πως κάθε χρόνο από το 2013 έτσι και φέτος περιμέναμε με μεγάλο ενδιαφέρον την άφιξη στην πόλη του διεθνώς αναγνωρισμένου Platforms Project. Η έκπληξη που μας επιφύλασσε να λάβει χώρα ως αυτόνομη έκθεση στους έξι ορόφους στο νούμερο 121 της Χαριλάου Τρικούπη, μας αποζημίωσε μέσα από τη μεγάλη πληθώρα των συμμετοχών (42 πλατφόρμες), την ποικιλομορφία και τη συνολική ποιότητα των παρουσιάσεων.
Τι πιο δυναμικό για καλωσόρισμα από το τεράστιο πόστερ 
Free the Women Artists of Europe 
των ανατρεπτικών Guerilla Girls να μας υποδέχεται στην είσοδο σε πανευρωπαϊκή πρώτη, προετοιμάζοντας το έδαφος για μία τέχνη εξωθεσμική, ανεξάρτητη, άμεση και συλλογική.
Ένας κοινός, και μάλλον ούριος, άνεμος ‘νομαδισμού’ έμοιαζε να διαπερνά το σύνολο των πρότζεκτ, τα οποία με τον έναν ή τον άλλον τρόπο αναφέρονταν στο ζήτημα της μετακίνησης, ανθρώπων, ιδεών και αξιών. Η ιστορία παύει να είναι γραμμική, και σπάνια κάτι μένει ακίνητο, πάγιο, καθορισμένο ή δεδομένο. Η φυσική εντροπία διαπερνά τις ανθρώπινες πράξεις και τις δονεί εκτός του άξονά τους, εστιάζοντας σε μεσοδιαστήματα που λειτουργούν ως ‘δωμάτια’ σκέψης και αναθεώρησης. Την ίδια στιγμή η σημερινή Ελληνική πραγματικότητα αποτελεί σημείο αναφοράς για αρκετούς καλλιτέχνες που φαίνεται να έχουν αληθινά ‘μάθει’ από την κατάσταση που βιώνει η χώρα.
Η 24hrs project από την Ελβετία στα κενά ανάμεσα sτο εκθεσιακό της πρόγραμμα της αίθουσας τέχνης Tart καλεί καλλιτέχνες να εργαστούν με όποιο τρόπο θέλουν για 24 ώρες. Στις έξι μέρες της έκθεσης της Αθήνας παρουσιάζονται αντίστοιχα πρότζεκτ- την δεύτερη μέρα της επίσκεψής μας οι φωτογραφίες και τα βίντεο της Δέσποινας Βαρβέρη με την έμφαση τους σε έναν γραμμικό απροσδιόριστο ορίζοντα τον οποίο άνθρωποι διαρκώς διασχίζουν και αφήνουν, ζώντας  σε μία γκρι ζώνη ‘ανάμεσα’, με αστικά τοπία στο φόντο που διαρκώς αλλάζουν χωροταξία όπως η Κωνσταντινούπολη (τόπος σπουδών της καλλιτέχνιδας) και το Ντουμπάι (τόπος αναπόφευκτης μετοίκησης των γονέων της) και σχολιάζουν χαμηλόφωνα την έννοια της ταυτότητας και του ‘ανήκειν’.
Η Ολλανδική Unnoticed Art παραμένει εμφατικά κενή σε κάθε είδους παραγωγή και κατανάλωση, ενώ η Ελληνική lo and behold προσφέρει το χώρο της, τον οποίο επικυρώνει επίσημα ως ανεξάρτητη εικαστική ζώνη, για ‘εποίκηση’ και χρήση από όσους καλλιτέχνες αναζητούν ένα δημιουργικό καταφύγιο! Αντίστοιχα η Blind Platform δουλεύει μέσα σε έναν έτερο ‘γκρίζο’ χώρο, το camp μεταναστών στον Ελαιώνα δημιουργώντας συλλογικές δράσεις μεταξύ καλλιτεχνών που άφησαν την πατρίδα τους και κρατούνται εκεί και συναδέλφων τους από την Αθήνα και τη Νέα Υόρκη όπου διδάσκει ο επιμελητής των δράσεων Αντώνης Βολανάκης. Ανάμεσά τους ο Salahedin με τη συγκλονιστική παστέλ τοιχογραφία που παρουσιάζει τη γυναίκα του να σφιχταγκαλιάζει τα δυο τους παιδιά ανάμεσα στα κύματα, θυμίζοντας τη θρυλική φωτογραφία του 1936 ‘Migrant Woman’ της Dorothea Lange. Στην Σουηδική ID:I ο Alexander Mood με το σχέδιο του πλοίου που πριν δύο αιώνες κατασκευάστηκε για τη μεταφορά σκλάβων, εν έτι 2017 φαντάζει παράξενα οικείο..
Ψάχνοντας να ανακαλύψει τη μεγαλύτερη εικόνα, και πειραματιζόμενος με τον ήχο και τη θερμότητα, ο Brett Despotovich, από το γνώριμο στις πλατφόρμες, ήπιων τόνων μα πάντα ενδιαφέρον, Καναδικό Ed Video Media Arts Centre, αναμοχλεύει και χαράσσει πίσω από την επιφάνεια πλαστικοποιημένων φύλλων εύκαμπτου λαμπερού αλουμινίου αντανακλώντας την εικόνα του θεατή, που διασκορπίζεται σε δίνες βιομορφικών σχηματισμών δημιουργώντας μία λυρική προσωπική big bang στιγμή για τον καθένα. Μεγάλη αποκάλυψη η ποιητική που αναπτύσσει η επίσης Καναδική VSVSVS. Έξι καλλιτέχνες, μέσα από την καταγραφή και συλλογή πετρωμάτων, έρχονται αναπόφευκτα αντιμέτωποι με αρχέγονες ερωτήσεις σχετικά με την ενυπάρχουσα αισθητική της φύσης που απαιτεί σεβασμό, το καθεστώς ιδιοκτησίας της γης, την αποψίλωση της φυσικής της ομορφιάς αναλόγως της επίπλαστης αξίας που της προσδίδουμε. Η αρχέγονη μνήμη του τοπίου που έχει εγγραφεί επάνω σε κάθε βράχο, αυτομάτως χάνεται όταν αυτός βγει έξω από το φυσικό του χώρο  για να γίνει μέρος κάποιας ανούσιας συλλογής ή να χρησιμοποιηθεί στην τεχνολογία όπως πχ στην κατασκευή μονάδων κινητής τηλεφωνίας. Οι καλλιτέχνες κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στην Αθήνα επισκέφτηκαν το Λαύριο και συνέλεξαν μικρά δείγματα πετρωμάτων για να καταδείξουν τη ματαιότητα μιας τέτοιας συλλογής η οποία έχει πλέον καλλιτεχνικό στάτους καθώς εκτίθεται σε γυάλινες προθήκες στους χώρους μίας εικαστικής παρουσίασης αλλά γίνεται και interactive βιντεοπαιχνίδι συσσώρευσης και κατάρρευσης ως μία μικρογραφία του ‘jenga’ πολιτισμού μας. Αντιθέτως η απτική μας σχέση με το απέραντο γεωλογικό μας κέλυφος αναπροσαρμόζει και τη σχέση μας με τα όρια και το χρόνο- μέσα τους οι πέτρες κρύβουν τόσο πολύ χρόνο όσο και το σύμπαν που μας περιβάλλει. Βαθιά ποιητικό ήταν και το ‘wunderkammer’ Green Mango, ένα μείγμα παράδοσης και εξωτισμού με ένα νέο-ντανταιστικό βουνό από ready-made έπιπλα και κάθε λογής paraphernalia από την Future Scenarios με Ολλανδούς και Έλληνες καλλιτέχνες.
Δεν λείπουν και οι πλατφόρμες με γόνιμη εικονοκλαστική διάθεση όπως η γνωστή Φιλανδική Kallio Kunsthalle όπου όλοι οι καλλιτέχνες έχουν εξαιρετικά έργα, όπως τα Αϊτινά επιτοίχια τοτέμ του Andre Eugene, η καθηλωτική γραφή της Ελένης Σακελάρη, ή το Kafe Kombit από τους Steve Michel και Petri Saarikko, όταν για κάθε αγορά ενός φλιτζανιού εσπρέσο Αιτής το ποσό μεταφράζεται σε ιντερνετικό νόμισμα για την καλυτέρευση των συνθηκών παραγωγής καφέ, ως σχόλιο στην πρώτη χώρα που αναγνώρισε το νέο Ελληνικό κράτος το 1821 χαρίζοντάς της 25 τόνους καφέ! Η Αγγλο-Βραζιλιάνικη Αlisn, με το ‘Southern Reveries-E Domingo de Carnaval’ προτείνει μεταξύ άλλων ένα αποδομημένο καρναβάλι αντίστασης στην διαφθορά που μαστίζει τις χώρες της Λατινικής Αμερικής και γενικά το Νότο. Το Museum of Contemporary Cuts με έργα των Lanfranco Aceti και Γιάννη Μελανίτη σαρκάζει ανίερα τους ηγέτες της πρόσφατης ιστορίας. ενώ τα ψευδο-αρχαιολογικά ευρήματα του SCI ανατρέπουν το ανέγγιχτο της αρχαιότητας. Το uber kitsch σοκολατένιο booth Mnky Bizz από τον Παναμά σφύζει από νέον καλοκαιρινή διάθεση και εκδίκηση για το παράλογο κόσμο του art market, ενώ τα αριστοτεχνικά νοσηρά prints σε μέταλλο, παιδικών παιχνιδιών σε εφιαλτικά περιβάλλοντα του Κωνσταντίνου Δημόπουλου, του Ελληνικού Metapolis, αποτελούν μία εντυπωσιακή κατηγορία από μόνα τους.
Ξεχωρίζουν επίσης το Ελληνικό Beton7, η Ελβετική Dienstgebaude, η IFAC του Situationist Lee Wells, η Duchamp-ική Kraatz, η Ισπανο-Ελληνική 9th Art Wave με τις εντυπωσιακές οσμώσεις θρησκευτικών κειμένων, το διακρατικό Fragments of Truth, το Ελληνοαυστριακό Dada Da Academy και το πολυσυλλεκτικό Foreign Affairs που αποτελείται από τους 5 χώρους Beaston, Juje, Paper, rosalux, Scotty. Η επιμελητική δουλειά της Άρτεμις Ποταμιάνου με τη διεύθυνση του Μιχάλη Αργυρού, σε έναν νέο χώρο με ιδιαίτερες απαιτήσεις, υπήρξε άκρως αποδοτική.
......................
Οίκος Αντοχής- Platforms Project
TIME Sat May 20 2017 at 08:00 pm to 11:00 pm
VENUE ΧΑΡΙΛΑΟΥ ΤΡΙΚΟΥΠΗ 121 ΑΘΗΝΑ, Kentrikos Tomeas Athinon, Grèce
EVENT DETAILS 
ΟΊΚΟΣ ΑΝΤΟΧΉΣ- PLATFORMS PROJECT
Ζούμε μια εποχή που αξιολογείται (συνεχώς) απ΄το κριτήριο της Αντοχής μας, πρώτα απ΄ όλα/σε όλα αυτά που υποκλέπτουν την Ουσία.
Στις κατασκευασμένες αλήθειες στα βιωμένα ψεύδη και στις υποκατάστατες εμφυτεύσεις της φαντασίας, από μια Τέχνη που ταυτίζεται με το εμπόρευμα ή τις μεγάλες αφηγήσεις των πολιτικά επικυρίαρχων.. Η Τέχνη μια βιτρίνα, αντί για τη διέξοδο που ψάχνει το βλέμμα μας. Σ' αυτόν τον "Οίκο", που άλλοτε είχε περιεχόμενο την¨"Ανοχή" στη ματαιότητα της "ευδαιμονίας", άλλοτε την "Ενοχή" , (εμφύτευση κι αυτή), τώρα επιτέλους σιγά σιγά οι αλήθειες ξεκαθαρίζουν.
Ακριβώς τη στιγμή που συσκοτίζονται τριγύρω τα γεγονότα.
Ο Ορίζοντας Γεγονότων, σαφώς μια υπόθεση αντοχής και εμμονής, όπως είναι επόμενο, στήνει το δικό του Φανταστικό Σπίτι (ή το δικό του, αν θέλετε, "Δωμάτιο Ανησυχίας"), στο πλαίσιο της Ανεξάρτητης πια διοργάνωσης Platform Project, στις 20-25 Mάη, Χ.Τρικούπη 121