2013-05-16-Ο ΟΓ & Η ART BANK ΣΤΗΝ ART ATHINA



Platform Project @ Art-Athina 2013
Η Άρτεμις Ποταμιάνου επιχειρεί να χαρτογραφήσει την ανεξάρτητη καλλιτεχνική σκηνή παρουσιάζοντας περισσότερους από 500 καλλιτέχνες από 16 χώρες, στη συντριπτική τους πλειοψηφία νέους και ταλαντούχους, που έχουν δημιουργήσει ομάδες, κολεκτίβες, πλατφόρμες και ανεξάρτητους χώρους τέχνης με όχι εμπορικό χαρακτήρα (μη κερδοσκοπικούς), αναζητώντας από κοινού και με αντισυμβατικούς τρόπους λύσεις στα εικαστικά-κοινωνικά ερωτήματα της εποχής μας.
Οι πλατφόρμες- γκρουπ καλλιτεχνών θα αναδείξουν τον τρόπο δραστηριοποίησης και λειτουργίας τους παρουσιάζοντας κάποιο καλλιτεχνικό πρότζεκτ, μια δράση σε καθορισμένο χώρο, στοχεύοντας να δημιουργήσουν διαύλους επικοινωνίας και συνεργασίες με άλλες χώρες μέσα από αναπάντεχους διαλόγους και συμβιώσεις.
Οι πλατφόρμες που συμμετέχουν είναι
1646, Ολλανδία, AAR, platform for critical artistic research, Γερμανία, ARTIA GALLERY, Ελλάδα, Binary Art Group, Κύπρος, DaDa Da Academy, Αυστρία & Ελλάδα, Daily Lazy Projects, Ελλάδα, DEREE –SFPA, Ελλάδα, Διεθνής Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής Θεσσαλονίκης, Ελλάδα, Duplex100m2, Βοσνία Ερζεγοβίνη, ΕΝ-ΦΛΩ, Ελλάδα, Filopappou Group, Ελλάδα, Grimmuseum gUG, Γερμανία, Hollow Airport Museum, Ελλάδα, Hydra School Projects, Ελλάδα, Ίδρυμα Μάργαρη / les yper yper, Ελλάδα, INDOORS PLUS, Ελλάδα, Kalos&Klio (artist collaborative duo), Ελλάδα, KANGAROOCOURT, Ελλάδα, KC Grad, Σερβία, La Galerie du Nouvel Ontario, Καναδάς, LO AND BEHOLD, Ελλάδα. LUBOMIROV-EASTON, Μ. Βρετανία, MANTOVA EYES, Ιταλία, Microwesten, Γερμανία, Milkshake Agency, Ελβετία, Museum of Forgetting, Σουηδία, OFIS & Perimeter, Ρωσία, Openshowstudio, Ελλάδα, Ορίζοντας Γεγονότων+Τράπεζα Τέχνης, Ελλάδα, OUT OF THE BOX INTERMEDIA, Μ. Βρετανία, Parabola, Σουηδία, ΠΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΚΟΔΡΑ, Ελλάδα, PROVO PRINCIPLES, Ελλάδα, Rajataide association / Gallery Rajatila, Φινλανδία, Salon de Vortex, Ελλάδα, SKOUZE3, Ελλάδα, Stacion – Center for Contemporary Art Prishtina, Κόσοβο, State of Concept, Ελλάδα, Stigma Lab, Ελλάδα, STUDIOvisits, Γερμανία, “The Grey Cube” Platform, Ελλάδα, T H E M { } E S U M, Γερμανία, The Blue Oyster Art Project Space, Νέα Ζηλανδία, The I-Node of the Planetary Collegium, Ελλάδα, Transient Projects To People, Γαλλία.
Συντονισμός και Οργάνωση: Άρτεμις Ποταμιάνου


Κείμενα παρουσίασης του project που θα παρουσιαστεί στο περίπτερο της Art Athina
1. «Greece no problem»
Η εποχή που βιώνουμε, κοιταγμένη από τη σκοπιά του μέλλοντος δε θα άφηνε αμφιβολία στο ψύχραιμο παρατηρητή: Πρόκειται για μια εποχή όπου η πραγματικότητα κατασκευάζεται, ακριβώς όπως και το ψέμα, είτε πρόκειται για τη γρίπη των χοίρων, τη γρίπη των πτηνών, είτε για τη γρίπη των αγορών. Τα προβλήματα ανακοινώνονται στην κοινωνία από την τηλεόραση και τα υπόλοιπα μέσα μαζικής επικοινωνίας. Οι αιτίες συγκαλύπτονται με την αχλή της ιδεολογίας, δημιουργώντας μια πλαστή εικόνα της πραγματικότητας. Αντίστοιχα προτείνονται λύσεις που συνεπάγονται την αναποτελεσματικότητα της πολιτικής και την όξυνση της κρίσης, κοινωνικής και πολιτισμικής.
Απέναντι στο δικαίωμα να μη γινόμαστε μέρος της μεταμοντέρνας ρητορείας και την ανάγκη να δούμε και να ενισχύσουμε θετικότητες που μπορούν και λειτουργούν εκτός του «matrix», ο Ορίζοντας Γεγονότων παρουσιάζει την ομαδική έκθεση με τίτλο «Greece no problem» - στα πλαίσια του project «ΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ» που ξεκίνησε το Σεπτέμβριο του 2012. Η έκθεση ξεκίνησε 1 Μαρτίου στο χώρο του Ορίζοντα, μεταφέρεται 19 Απριλίου στα Δημοτικά Λουτρά της Πάτρας, ενώ προορίζεται να συνεχίσει το ταξίδι της σε ευρωπαϊκές πρωτεύουσες ενσωματώνοντας και νέες εικαστικές προτάσεις.
Με τον Ορίζοντα Γεγονότων συμμετέχουν
Άγγελος Σκούρτης, Αναστασία Καπινιάρη, Ανδρό, Αντώνης Χιώτης, Βάσω Σοφρά, Γιάννης Ευαγγελίου, Γιάννης Κουτρούλης, Γιάννης Μπέσκος, Γιώργος Χουρχούλης, Γρηγόρης Τσιγκριστάρης, Δέσποινα Πανταζή, Δημήτρης Παπαχρήστος, Ειρήνη Πούλου, Ελένη Πολυχρονάτου, Έλλη Χούσου, Elderdiery Fadul, Έρση Κρούσκα, Ηλίας Αηδονίδης, Ίων Πανόπουλος, Κίμων Αξαόπουλος, Κωνσταντίνος Ροσπόγλου, Μαρία Δουκάκη, Μαρία Κοκκίνου, Μαρίλη Ζαρκάδα, Μιχαήλ Αμπαζολί, Μπάμπης Καραλής, Νίκος Πρέσσας, Ρίκα Κριθαρά, Ρούλα Αναγνώστου, Sascha Welter, Σοφία Σιδηροπούλου, Στέλλα Παπαθανασίου, Τζίμης Ευθυμίου, Φανοίκος Σακελλαράκης, Χαρίκλεια Χάρη.



2. «Art Bank η τράπεζα που αλλάζει την όψη του χρήματος»
Από το Μανιφέστο της Art Bank
… Τα νομίσματα και η ανταλλακτικότητά τους είναι ιστορικά συνδεδεμένα με το οικονομικό φαινόμενο, τη ψυχολογία των λαών, την κρατική εξουσία και την τέχνη. Ενώ η αξία τους είναι άυλη στις μέρες μας, ανταλλάσσονται με υλικά αγαθά, επειδή λειτουργούν ως αξία στην ψυχολογία των εθνών. Αυτή την αξία η κρατική εξουσία την έχει επιβάλλει χρησιμοποιώντας και την τέχνη στην  εικονογράφηση τους. Υποβάλει την ανάγκη τους και τελικά πείθει τους λαούς για την αξία των χαρτονομισμάτων που εκδίδει. Η τέχνη γίνεται το μέσο στο παιχνίδι της πειθούς, αφού ισχύει κι εδώ το ρητό «η εικόνα είναι ίση με χίλιες λέξεις».
Διερευνώντας όλα αυτά, επιδιώξαμε να αποκαλύψουμε τη ψευδαίσθηση της αξίας του χρήματος, όπως αυτή έχει εγκαθιδρυθεί στο κοινωνικό γίγνεσθαι αλλά και να δείξουμε έναν εναλλακτικό δρόμο, εκθέτοντας παράλληλα τα δικά μας νομίσματα, τα οποία είναι έργα τέχνης ανεξάρτητων δημιουργών. Τα νομίσματά μας έγιναν με σκοπό - εκτός του γνωστού, δηλαδή της αυτονομίας του έργου τέχνης - να χρησιμοποιούνται σε συνθήκες ανταλλακτικού εμπορίου, δημιουργώντας με αυτό τον τρόπο μία «πιο πρωτόγονη μυθολογία της αξίας», όπως χαρακτηριστικά ειπώθηκε. 
Για μία υγιή οικονομία, λέμε εμείς, για ενίσχυση της εικαστικής παραγωγής, για την παιδεία και την πνευματική καλλιέργεια.
…Η δημιουργία καλλιτεχνικών νομισμάτων λειτουργεί ως ένα διαδραστικό έργο τέχνης σε εξέλιξη. Έχει σκοπό την αντικατάσταση της υποθετικής αξίας του χρήματος με την πραγματική αξία που εμπεριέχει ένα καλλιτεχνικό προϊόν….
Με την Τράπεζα Τέχνης-Art Bank συμμετέχουν
Αναστασία Καπινιάρη, Αφροδίτη Γούλα, Αφροδίτη Καραμανλή, Γιάννης Αντωνόπουλος, Διονυσία Μιχάλη, Δέσποινα Πανταζή, Διαμαντής Σταγγίδης, Ελένη Πολυχρονάτου, Έλλη Χούσου, Κίμων Αξαόπουλος, Cosmochaos, Κρίστη Πετροπούλου, Λίτσα Μουσούλη, Μαρία Αποστολοπούλου, Μαρία Δουκάκη, Μαρία Λιάκου, Μάριος Πασχάλης, Μπέττυ Τσιγαρίδα, Στέλιος Μακρυγιάννης, Φωτεινή Αλεξοπούλου



..........................
Platform Project @ Art-Athina
.....................
tovima
Η Art Athina 2013 άνοιξε τις πύλες της Λυμπεροπούλου Κατερίνας
Οι συμμετοχές, το παράλληλο πρόγραμμα, οι ελπίδες και η στόχοι της
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ:  16/05/2013 19:52
............................
protothema
Τα highlights της Art Athina της Ηλιάνας Φωκιανάκη
Art-Athina 2013: Η τέχνη γιορτάζει στο Φάληρο
16/05/2013  11:53
............................
protagon
Όσα είδα στην Art Athina της Ράνιας Ράγκου (Η Ράνια Ράγκου είναι εικαστικός και συμμετείχε στη φετινή Αρτ Αθήνα με την γκαλερί a.antonopoulou art)
23 Μαΐου 2013
Να παίξω ή να πάω πάσο; Τη στιγμή όμως που αποφάσισες να κάνεις μπλόφα, πήρες μια σημαντική απόφαση. Πόνταρες και χαμογέλασες. Κοίταξες τους συμπαίκτες στα μάτια. Όλοι, το ίδιο αινιγματικοί.
Πήγα στα εγκαίνια νωρίς. Πριν τον κόσμο. Μέτρησα την αποχή. Και την εποχή, φυσικά. Με 44 συμμετοχές φέτος, περίπου είκοσι γκαλερί είπαν "πάσο" σε σχέση με την τελευταία Αrt Athina, πρόπερσι. Κάποιες από αυτές κράτησαν τα λεφτά τους για να επενδύσουν σε εκθέσεις του εξωτερικού. H ανασφάλεια σε μια έκθεση που σαφώς και έχει πρωταρχικά εμπορικό χαρακτήρα, ήταν εμφανής. Ήταν υπαρκτή πιστεύω και ανάμεσα στους συμμετέχοντες. "Σε ποιον απευθύνομαι;", "Και ποιος είναι ο στόχος μου φέτος;". Οι συμμετέχουσες γκαλερί της έκθεσης θα έστηναν κουτάκια σε ένα "σταυρόλεξο για λίγους", παίρνοντας μέρος σε αυτή τη γιορτή της τέχνης;
Παρά τον εν γένει εμπορικό χαρακτήρα της, μια τέτοια έκθεση στην Ελλάδα έχει πολλές διαστάσεις. Αποτελεί σημείο συνάντησης των "γύρω από την τέχνη", συλλεκτών αλλά και ανθρώπων που την αγαπούν. Είναι επίσης σημαντική ένδειξη του παλμού της εποχής, στη χώρα. Βλέποντας τη φετινή έκθεση σκεφτόμουν ότι ένα μέρος της αντικατόπτριζε την αγωνία (και παραφιλολογία της εποχής), καθώς η οικονομική δυσπραγία της χώρας θόλωσε το τοπίο και επηρέασε, νομίζω, ως προς τα κριτήρια με τα οποία επέλεξαν έργα ορισμένες γκαλερί.
Ενώ σε λίγες άλλες περιπτώσεις η εικόνα θύμιζε τη χρυσή εποχή της ευδαιμονίας της τέχνης, σαν τίποτα κακό να μην έχει συμβεί, τίποτα να μην είναι σε θέση να επηρεάσει τη γραμμή εξέλιξης της γκαλερί και των καλλιτεχνών της! Σε κάθε περίπτωση πάντως, η αμηχανία ήταν, κατά τη γνώμη μου πηχτή, την έκοβες με το μαχαίρι.
Λίγες ώρες αργότερα, λίγες μέρες αργότερα, το ερώτημά μου είχε απαντηθεί: Ω, ναι.
Η Art Athina φέτος έμοιαζε με ένα μεγάλο πάρτι. Άκουσα ότι συγκέντρωσε περίπου 30.000 επισκέπτες, (ενώ πρόπερσι 18.000). Η ανάγκη, η βαθιά επιθυμία αναφοράς της χαμένης κανονικότητας έκανε τον κόσμο να έρθει, να δει, να κάνει κάτι διαφορετικό. Να αισθανθεί πολίτης του κόσμου. Και σε μια εποχή μειωμένων προσδοκιών, η συμμετοχή των γκαλερί είχε και έναν ηρωικό χαρακτήρα, μία ιστορική σημασία.
Τελικά, είχε δευτερεύουσα αξία το αν ήταν η καλύτερη Art Athina που έχουμε δει ή όχι. Η ύπαρξή της και μόνο, κάτω από τόσο δύσκολες συνθήκες, είναι σημαντική. Επιπλέον, στον πάνω όροφο του εκθεσιακού χώρου, το παράλληλο πρόγραμμα της Art Athina, παρουσίαζε ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Nα αναφέρω περιληπτικά το πρόγραμμα "I love art- Athina" με δραστηριότητες που ενεργοποιούν την εικαστική αντίληψη, και απευθυνόταν σε παιδιά ηλικίας μέχρι 13 ετών, μέχρι τα Symposia της Μαρίνας Φωκίδη, όπου κάλεσε διεθνείς προσωπικότητες από τον εικαστικό χώρο, επιμελητές και κριτικούς τέχνης, εστιάζοντας στη μεθοδολογία και τις προκλήσεις του επαγγέλματός τους, στο "αντικείμενο" της σύγχρονης επιμέλειας καθώς και στις νέες συνθήκες μέσα στις οποίες καλούνται να δουλέψουν. Η λίστα ομιλητών περιλάμβανε τους διακεκριμένους: Chiara Bertola (Επιμελήτρια Σύγχρονης Τέχνης στο Querini Stampalia, Βενετία και στο Furla Prize, Μπολόνια, Ιταλία), Kimberly Bradley (freelance δημοσιογράφος στα Μonocle, Art Review, Art Agenda, NY Times κ.ά.), Florence Derieux (Διευθύντρια του FRAC Champagne-Ardenne, Ρεμς, Γαλλία), Galit Eilat (Ερευνήτρια Επιμελήτρια στο Van Abbemuseum, Αϊντχόφεν, Ολλανδία και Πρόεδρος της Akademie der Kunste der Welt, Κολωνία, Γερμανία), Juan A. Gaitán (Επιμελητής της Μπιενάλε του Βερολίνου 2014), Jens Maier-Rothe (Συνιδρυτής και Διευθυντής του Beirut, Κάιρο, Αίγυπτος), Ricardo Nicolau (Αναπληρωτής Διευθυντής του Μουσείου Serralves, Πόρτο, Πορτογαλία), Filipa Ramos (Κριτικός τέχνης με έδρα το Λονδίνο και το Μιλάνο), Alya Sebti (Καλλιτεχνική Διευθύντρια της 5ης Μπιενάλε του Μαρακές), Marieke van Hal (Ιδρύτρια Διευθύντρια του Biennial Foundation), Kaelen Wilson-Goldie (Συγγραφέας και κριτικός με έδρα τη Βηρυτό, Λίβανος) και Adnan Yildiz (Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Künstlerhaus Stuttgart, Στουτγάρδη, Γερμανία).
Περισσότεροι από 550 καλλιτέχνες, από 17 χώρες, 4 ηπείρους, συμμετείχαν στο Platforms Project @ Art Athina, που επιμελείται η Άρτεμις Ποταμιάνου. Οι επιμέλειές της, "Platforms Project @ Art Athina", όπου χαρτογράφησε διάφορες καλλιτεχνικές ομάδες, πλατφόρμες και ανεξάρτητους χώρους τέχνης καλλιτεχνών μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, και "Paradise Lost", μια ανοιχτή δομή έκθεσης όπου συμμετείχαν καλλιτέχνες από το βασικό πρόγραμμα της Art Athina. Επίσης το Open Forum της Μαρίνας Φωκίδη, όπου γκαλερί από το εξωτερικό παίρνουν μέρος με ένα έργο ή ενότητα σε μια ανοιχτή δομή έκθεσης. Τέλος η Art Athina στις παράλληλες εκδηλώσεις απότισε φόρο τιμής στην ιστορική γκαλερί Δεσμός με μια σειρά από ντοκουμέντα και εικόνες που παρουσίασε ο Μάνος Στεφανίδης, με μία εικαστική παρέμβαση του καλλιτέχνη της γκαλερί, Δημήτρη Αληθεινού.
Οι γκαλερί από την Ελλάδα και το εξωτερικό που έδωσαν το παρών είναι οι:
a.antonopoulou.art (Αθήνα), Α.Δ. (Αθήνα), Αγκάθι-Καρτάλος (Αθήνα), alma contemporary art gallery (Τρίκαλα), Alpha Gallery (Λευκωσία, Κύπρος), Anna Pappas Gallery (Μελβούρνη, Αυστραλία), Αργώ (Αθήνα), Art Zone 42 (Αθήνα), ARTcore | contemporary art project (Μπάρι, Ιταλία), Artis Causa (Θεσσαλονίκη), Artower Agora (Αθήνα), Αστρολάβος (Αθήνα), Athens House of Photography (Αθήνα), CAN Christina Androulidaki gallery (Αθήνα), cheapart (Αθήνα), Donopoulos (Θεσσαλονίκη), έκφραση - Γιάννα Γραμματοπουλου (Αθήνα), Ελένη Κορωναίου (Αθήνα), Elika (Αθήνα), Françoise Heitsch (Μόναχο, Γερμανία), Galeri Binyil (Κωνσταντινούπολη, Τουρκία), Galerie Laureen Thomas (Cagnes sur Mer, Γαλλία), Γκαλερί της Έρσης (Αθήνα), Εικαστικός Κύκλος (Αθήνα), Ζήνα Αθανασιάδου (Θεσσαλονίκη), Joey Ramone (Ρότερνταμ, Ολλανδία), Kalfayan (Αθήνα-Θεσσαλονίκη), Καπλανών 5 (Αθήνα), Λόλα Νικολάου (Θεσσαλονίκη), Μέδουσα (Αθήνα), Mihalarias Art (Αθήνα), Mirko Mayer (Κολωνία, Γερμανία), Mulier Mulier (Κνόκε-Ζότε, Βέλγιο), Παπατζίκου (Βέροια), Penindalinena (Λεμεσός, Κύπρος), Περιτεχνών (Αθήνα), Ρεβέκκα Καμχή (Αθήνα), Σκουφά (Αθήνα), Τεχνοχώρος (Αθήνα), The Breeder (Αθήνα), Titanium Yiayiannos (Αθήνα), Tsatsis Projects / Artforum (Θεσσαλονίκη), Ufofabrik Contemporary Art Gallery (Μοένα, Ιταλία), Vamiali’s gallery (Αθήνα).
Λιγότερες ξένες από άλλες χρονιές, πράγμα απόλυτα λογικό κάτω από την υπάρχουσα κατάσταση στην Ελλάδα. Ορισμένες από αυτές είχαν μία πολύ καλή παρουσία.
..........................
protagon
Ρεπορτάζ στην Art Athina του Νικόλα Κομίνη
19/05/2013
...............................
ΤΑ ΝΕΑ
«Συνωστισμός» 800 καλλιτεχνών στην Art Athina του Νικόλα Ζώη
Υστερα από έναν χρόνο απουσίας, η διεθνής φουάρ Art Athina άνοιξε για 18η φορά τις πόρτες της
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 17/05/2013 08:00
«Το σημαντικό από την περυσινή απουσία μας ήταν ότι έγινε αισθητή» ήταν η εκτίμηση της Γιάννας Γραμματοπούλου, προέδρου του Πανελλήνιου Συνδέσμου Αιθουσών Τέχνης για την Art Athina, την ώρα που η 18η διεθνής συνάντηση της σύγχρονης εικαστικής σκηνής, είκοσι χρόνια από την πρώτη της φορά και παρά τις δυσκολίες, άνοιγε (χτες) τις πόρτες της με αισιοδοξία.
Ενταγμένη στο πρόγραμμα ΕΣΠΑ, η διοργάνωση φιλοξενεί φέτος καλλιτέχνες που ξεπερνούν τους 800. «Η Art Athina είναι πλέον θεσμός», δήλωσε η κυρία Γραμματοπούλου στα «ΝΕΑ», «είναι μια ευκαιρία για να δείξουν οι γκαλερί το πρόσωπό τους και από εκεί και πέρα θα δούμε τι θα συμβεί εμπορικά. Ελπίζουμε και σε κοινό που θα έρθει για πρώτη φορά». Και που θα μπορεί να περιηγηθεί τα 45 περίπτερα, κάποια ιστορικά (a.antonopoulou.art, ΑΔ, Καππάτος), κάποια άλλα (όπως CAN Christina Androulidaki Gallery, The Breeder), με ματιά για τη νέα γενιά. Να παρακολουθήσει το παράλληλο πρόγραμμα, την ομαδική έκθεση «Open Form» με διεθνώς αναγνωρισμένες γκαλερί του εξωτερικού, την έκθεση - δράση «Paradise Lost» με θεματική έμπνευση από τη «Θεία Κωμωδία» του Δάντη, το «Platform Project» που χαρτογραφεί την ανεξάρτητη σκηνή από 17 χώρες ή να ακούσει τις συζητήσεις στην ενότητα «Symposia». Υπολογίζοντας και τον φόρο τιμής στην ιστορική γκαλερί Δεσμός ή το πρόγραμμα για παιδιά «I Love Art Athina - Kids Lab», στο οποίο οι μικροί επισκέπτες θα μπορούν να ανακαλύψουν το αγαπημένο τους έργο, ο χαρακτήρας της διοργάνωσης αποδεικνύεται και παιδευτικός. Οχι απαραίτητα επειδή οι εμπορικοί στόχοι είναι δυσπρόσιτοι. «Δεν ξέρει κανείς πώς ανταποκρίνεται το κοινό σε τέτοιες εποχές», σχολίασε στη συνέντευξη Τύπου ο Αλέξης Κανιάρης, διευθυντής της διοργάνωσης. «Κάποιος όμως μπορεί να έρθει να δει και να αγοράσει μετά από δυο μήνες. Πάνε οι εποχές που έρχονταν με το μπλοκ επιταγών στο χέρι...».
Σε παρόμοιο μήκος κύματος και οι γκαλερίστες. Κάποιοι εκπροσωπούν «καλλιτέχνες διάφορων γενεών, με διαφορετικά ύφη», όπως έλεγε η Χαρίσσα Δημητρακοπούλου από τον Αστρολάβο. Αλλοι προτείνουν έναν καλλιτέχνη όπως κάνει η Αργώ με τον Κώστα Χαραλαμπίδη. Και οι ξένοι, όπως ο Ρώσος Μαξίμ Ιλούχιν με την γκαλερί Ofis στη Μόσχα; «Ούτε ελπίζω σε κάτι ούτε και δεν ελπίζω» είπε στα «ΝΕΑ».
.........................
tanea
Εγκαίνια για τη διεθνή έκθεση Art Athina
......................
nooz.gr
Εγκαινιάζεται απόψε η 18η Art-Athina
ΑΘΗΝΑ 16/05/2013
..........................
elculture
Art - Athina 2013
Κλειστό Γυμναστήριο Φαλήρου (Tae Kwon Do)
Η 18η Διεθνής Συνάντηση Σύγχρονης Τέχνης
16.05.2013 έως 19.05.2013
........................
elculture
Η 18η Art-Athina του Φοίβοθ Σακαλή
H Art-Athina 2013 ετοιμάζεται να υποδεχτεί το κοινό παρουσιάζοντας ένα πανόραμα της σύγχρονης -κυρίως ελληνικής- εικαστικής παραγωγής
15.05.2013
.........................
Culturenow
To Culturenow.gr στην Art Athina 2013
Δημοσιεύθηκε στις 18 Μάι 2013
Η Art Athina 2013 επέστρεψε και το Culturenow.gr βρέθηκε στη μεγαλύτερη φουάρ της Αθήνας για να συνομιλήσει με τους εκπροσώπους των μεγαλύτερων γκαλερί που συμμετέχουν στη φετινή διοργάνωση. http://www.culturenow.gr
.....................
Ozon
Ozon ArtAthina 2013 Episode07 Symposia
Artemis Potamianou about Platform Project and "Paradise Lost" exhibition- Art Athina 2013
from OZON magazine 5 days ago NOT YET RATED
Η πρωτοβουλία που πήραμε σαν περιοδικό - οργανισμός για να καλύψουμε δημοσιογραφικά την φετινή διεθνή έκθεση τέχνης Art Athina ήταν λίγο διαφορετική. Στα πλαίσια της σειράς από βίντεο με μίνι συνεντεύξεις καλλιτεχνών και επιμελητών που συμμετέχουν στη διοργάνωση μας μιλά η Άρτεμις Ποταμιάνου, καλλιτέχνης και επιμελήτρια του Platform Project. Βρισκόμαστε στην έκθεση "Paradise Lost".
..........................
in.gr
Art-Athina 2013: το in.gr στη Διεθνή Συνάντηση Σύγχρονης Τέχνης
Δημοσιεύθηκε στις 17 Μάι 2013
Η μοναδική Διεθνής Συνάντηση Σύγχρονης Τέχνης Art-Athina που φέτος κλείνει 20 χρόνια διεξάγεται από τις 16 έως και τις 19 Μαΐου 2013 στο Κλειστό Π. Φαλήρου (γήπεδο TaeKwonDo). 
.....................
protagon
Art Athina 2013 του Γιάννη Κόντου
19/05/2013
.....................
e-go
Νεότερα για την ART-ATHINA 2013
11:33 1/5
.............................
theartfoundation.metamatic
16/5/2013 Έως 19/5/2013
Art-Athina 2013
.............................
boxtv
Published On: Sun, May 12th, 2013
Η μεγαλύτερη συνάντηση σύγχρονης τέχνης στην Ελλάδα 17-19/5/13
ART – Athina… 20 χρόνια μετά!
........................
athinorama
Art Athina 2013 Preview 13/05/2013
Εικαστικό think positive!
Με ένα δυναμικό παράλληλο πρόγραμμα, την υποστήριξη των τοπικών γκαλερί και μειωμένο εισιτήριο, η 18η διοργάνωση της Art Athina επιστρέφει, ύστερα από ένα χρόνο απουσίας, στις 16-19/5 στο κλειστό γήπεδο Τάε Κβον Ντο του Παλαιού Φαλήρου φιλοδοξώντας να αποτελέσει μια γιορτή τέχνης για το ευρύ κοινό – και όλη την οικογένεια! Πάμε για ένα preview;
Ξεφυλλίζοντας τις κατά καιρούς παρουσιάσεις της Art Athina στα παλιά τεύχη του «αθηνοράματος», συνειδητοποιείς ότι στις τελευταίες διοργανώσεις (η περσινή φουάρ είχε αναβληθεί) το ερώτημα πώς μπορεί να σταθεί μια φουάρ τέχνης υπό το βλέμμα της τρόικας επανέρχεται διαρκώς. Ακόμη όμως και στην προ δεκαετίας εποχή του local hip, όταν τιμούσαν τη φουάρ σημαντικές διεθνείς γκαλερί και διοργανώνονταν αφιερώματα σε διάφορες εθνικές σκηνές, ενώ η ατμόσφαιρα ευφορίας κορυφωνόταν με πάρτι στα σπίτια των Ελλήνων συλλεκτών και μνημειακά έργα κατέληγαν στις συλλογές τους, το ερώτημα ποιο πρέπει να είναι το προφίλ μιας τέτοιας περιφερειακής φουάρ και πώς μπορεί να έχει μέλλον δεν έπαυε να τίθεται στα καλλιτεχνικά πηγαδάκια αλλά και στις σελίδες αυτού του περιοδικού.
Ωστόσο, είκοσι χρόνια μετά τη διοργάνωση της πρώτης ελληνικής art fair το 1993 από τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Αιθουσών Τέχνης, η Art Athina παραμένει ζωντανή, κάνοντας φέτος ακόμη μία επανεκκίνηση στην ιστορία της, στην πιο δύσκολη ίσως στιγμή της χώρας, έχοντας –με λίγες απώλειες– την υποστήριξη των τοπικών γκαλερί κι ελπίζουμε και του κοινού, που τα τελευταία χρόνια έχει δείξει μαζικά την προτίμησή του στο θεσμό. Αν πάντως έπρεπε να συνοψίσει κάποιος το χαρακτήρα της, ελλείψει πλέον μιας όντως ενδιαφέρουσας μείξης ελληνικών και ξένων γκαλερί, η Art Athina –όπως το έχει θέσει εύστοχα ένας γκαλερίστας– είναι ακριβώς αυτό που λέει ο τίτλος της: μια συνάντηση των αιθουσών τέχνης σε κλίμα γιορτής και δεν είναι τυχαίο που μια ευρεία γκάμα επαγγελματιών και φορέων της τέχνης από διαφορετικό background συμμετέχει συνήθως με διάφορους τρόπους.
Σε αυτόν το χαρακτήρα της συνάντησης και της γιορτής δίνει φέτος το βάρος η νέα οργανωτική επιτροπή. Όπως μας είπε ο γενικός διευθυντής Αλέξης Κανιάρης, γιος του ιστορικού καλλιτέχνη, η φετινή διοργάνωση είναι πιο προσανατολισμένη στο ευρύ κοινό, θέλοντας στρατηγικά να ξεφύγει από τον όποιο ελιτίστικο χαρακτήρα της. «Το στήσιμο αντανακλά αυτήν την πρόθεση, όπως και οι παράλληλες εκδηλώσεις, το Open Forum, που δίνει στο κοινό μέσα από έργα γνωστών ξένων γκαλερί μια αίσθηση τι συμβαίνει αυτήν τη στιγμή στην Ευρώπη, αλλά και το Platform Project@Art Athina, το οποίο συντονίζει η Άρτεμις Ποταμιάνου και παρουσιάζει μη κερδοσκοπικούς χώρους από 16 χώρες, τον πλέον δημοκρατικό τρόπο προβολής της τέχνης αυτήν τη στιγμή. Σε αυτήν την κατεύθυνση στοχεύουν και η μείωση του εισιτηρίου από τα € 10 στα € 7, και το παιδικό πρόγραμμα, που ενθαρρύνει τις νέες γενιές να δουν την τέχνη υπό νέο πρίσμα, μέσα από τη λογική του παιχνιδιού και της μάθησης. Πάνω απ’ όλα η Art Athina θέλουμε να είναι μια γιορτή της τέχνης.
Σαφώς το εμπορικό κομμάτι είναι σημαντικό, αφού στη φάση της κρίσης, που η εμπιστοσύνη στα τραπεζικά και χρηματοοικονομικά προϊόντα έχει κλονιστεί, η τέχνη είναι ένα ασφαλές καταφύγιο για όσους έχουν κάποιες οικονομίες». Όσο για το εμπορικό κομμάτι, ορισμένες γκαλερί εμφανίζονται διστακτικές ως προς τη συμμετοχή τους, ελπίζοντας ότι θα δώσουν το «παρών» οι γνωστοί Έλληνες συλλέκτες, οι οποίοι κατά τα λεγόμενά τους έχουν πάψει να τις υποστηρίζουν –πιθανόν θέλοντας να κρατήσουν χαμηλό προφίλ σε καιρό κρίσης–, την ίδια στιγμή που αγοράζουν κανονικά από τις ξένες φουάρ. Πέρα, άλλωστε, από το χαρακτήρα της γιορτής και τον εκπαιδευτικό ρόλο των παράλληλων εκδηλώσεων μιας φουάρ (δεν πρόκειται για μουσείο ή μπιε­νάλε), το εμπορικό κομμάτι παραμένει μείζον ζήτημα, όπως και το αν –ακόμη κι αν δεν κάνουν πωλήσεις– οι συμμετέχουσες γκαλερί νιώθουν ότι χτίζουν ένα πλαίσιο για τη δουλειά τους και την τοπική σκηνή, κάνουν επαφές ή «συνομιλούν» με άλλες γκαλερί κι επιμελητές που τους ενδιαφέρουν. Σε αυτό το επίπεδο θα έπρεπε να δοθεί στο μέλλον περισσότερη έμφαση στον επαναπροσδιορισμό της φουάρ ως προς τον παγκόσμιο χάρτη της τέχνης, τη δημιουργία δικτύων με γειτονικές χώρες ή άλλες κινήσεις που θα προσέδιδαν στο γεγονός χαρακτήρα διαφοροποίησης που πιθανώς θα ενδιέφερε κι ένα στοχευμένο διεθνές κοινό.
Ενδιαφέρον το πρόγραμμα παράλληλων εκδηλώσεων, από το οποίο ξεχωρίζουν το Platforms Project@Art Athina με εναλλακτικούς χώρους και τα Symposia με ομιλίες σημαντικών ξένων καλεσμένων. 
Gallery overview
Ξεκινώντας από τις συμμετέχουσες γκαλερί, που αποτελούν και την καρδιά της φουάρ η οποία διεξάγεται γι’ ακόμη μία φορά στον επιτυχημένο χώρο του κλειστού του Παλαιού Φαλήρου, όσοι θέλουν να πάρουν μια γεύση από τη νέα γενιά των Ελλήνων καλλιτεχνών αξίζει να προσέξουν την CAN Christina Androulidaki Gallery, που έχει συγκεντρώσει με ιδιαίτερο ενθουσιασμό στο κολωνακιώτικο ημιυπόγειό της –σε λιγότερο από ένα χρόνο– μια ομάδα πρωτοεμφανιζόμενων ή και λιγότερο γνωστών δημιουργών, αλλά και την Elika, η οποία επίσης κάνει τελευταία άνοιγμα σε καλλιτέχνες που δεν εκπροσωπούνταν σε γκαλερί, όπως ο Κώστας Ρουσσάκης. Ένα άνοιγμα προς τους νέους συλλέκτες κάνει η The Breeder, που θα παρουσιάσει –μεταξύ άλλων– τα Breeder Series, ειδικές εκδόσεις έργων μεμονωμένων αντιτύπων (limited edition series).
Οι τιμές ξεκινούν από € 40 (+ΦΠΑ) για ένα έργο της σειράς Moonseries του Αντώνη Κατσούρη και φτάνουν στα € 1.000 (+ΦΠΑ) για μια χειροποίητη μεταξοτυπία του Στέλιου Φαϊτάκη. Η Vamiali’s θα έχει, ανάμεσα στ’ άλλα, έργα του Richard Woods, κεντημένα σχέδια της Melanie Hill από το Group Melair, μια εγκατάσταση και ζωγραφικά σχέδια της Δήμητρας Βάμιαλη και μικρά ζωγραφικά πορτρέτα του Polys Peslikas. Από τη λίστα των 45 γκαλερί δεν λείπουν οι ιστορικές, όπως για παράδειγμα οι a.antonopoulou.art (που θα παρουσιάσει κι έργα των βραβευμένων designers Beetroot και του Αλέξανδρου Ψυχούλη), ΑΔ (με σκίτσα του Steve Giannakos αλλά και original φωτογραφίες της Nelly’s), «Ελένη Κορωναίου», Kalfayan, Καππάτος, «Ρεβέκκα Καμχή» (μεταξύ άλλων, παρουσιάζεται ο Άγγελος Πλέσσας, του οποίου έργο κοσμεί το εξώφυλλο του «α»). Μοναδικές ίσως απουσίες η Bernier/Eliades και η Melas/Papadopoulos, μία από τις πιο ανερχόμενες γκαλερί της πόλης με διεθνή παρουσία. Από το εξωτερικό βλέπουμε κυρίως γκαλερί που έχουν κάποια σύνδεση με την Ελλάδα, π.χ. λόγω καταγωγής των ιδιοκτητών, ή αντιπροσωπεύουν κι Έλληνες καλλιτέχνες. Από παλιούς γνώριμους, όπως η Francoise Heitsch από το Μόναχο (που θα δείξει έργα των Νίκου Αλεξίου, Klaus vom Bruch, Ζάφου Ξαγοράρη, Λίλας Πολενάκη και Andreas Savva), μέχρι την ARTcore Contemporary Art Project από το Μπάρι, που παρουσιάζει αυτόν τον καιρό μια έκθεση του Νίκου Αρβανίτη εμπνευσμένη από βίαια γεγονότα κατά τη διάρκεια κινητοποιήσεων στην Ελλάδα. Οι διοργανωτές δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στο μεγάλο περίπτερο της newcomer Anna Pappas Gallery από τη Μελβούρνη, η οποία αντιπροσωπεύει κυρίως Αυστραλούς και διεθνείς καλλιτέχνες.
Τα παιδιά έχουν για πρώτη χρονιά την τιμητική τους με ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα, στο πλαίσιο του οποίου θα μπορούν να περιηγηθούν τη φουάρ, να βρουν το αγαπημένο τους έργο και να κατασκευάσουν φανταστικά έργα τέχνης.
Παράλληλο πρόγραμμα
Φέτος η φουάρ έχει ένα ενδιαφέρον πρόγραμμα παράλληλων εκδηλώσεων, από το οποίο ξεχωρίζει το Platforms Project@Art Athina που επιμελείται η Άρτεμις Ποταμιάνου, μια παρουσίαση διαφορετικών καλλιτεχνικών ομάδων και κολεκτίβων τόσο από το εξωτερικό όσο και από την Ελλάδα (όπου τελευταία υπάρχει μια κινητικότητα στο είδος). Θα παρουσιαστούν πάνω από 40 χώροι από τη Νέα Ζηλανδία μέχρι τον Καναδά και από τα Βαλκάνια (όπως το Stacion - Center for Contemporary Art Prishtina από το Κόσοβο, το οποίο είχε συμμετάσχει και στην έκθεση «Peripheral Vision» που είχε οργανώσει στην τελευταία φουάρ το «αθηνόραμα») μέχρι το αχαρτογράφητο τοπικό πεδίο, συμπεριλαμβανομένου και του νεοσύστατου project space State of Concept της επιμελήτριας Ηλιά­νας Φωκιανάκη, που μας συστήνεται για πρώτη φορά. Στο περίπτερο της εναλλακτικής σχολής Hollow Airport Museum του Νίκου Χαλαμπίδη θα παρουσιαστεί μεταξύ άλλων και το Picasso in Palestine που έκανε αίσθηση στην τελευταία Documenta. Σημαντικές προσωπικότητες περιλαμβάνουν τα Symposia, ένας κύκλος ομιλιών που επιμελείται η Μαρίνα Φωκίδη, στο πλαίσιο των οποίων επιμελητές και κριτικοί τέχνης θα συζητήσουν για τη μεθοδολογία και τις προκλήσεις του επαγγέλματός τους εστιάζοντας στις μπιενάλε και στα «μουσεία» του σήμερα.
Η λίστα ομιλητών περιλαμβάνει τους Chiara Bertola (επιμελήτρια σύγχρονης τέχνης στο Querini Stampalia στη Βενετία και στο Furla Prize στην Μπολόνια), Kimberly Bradley (freelance δημοσιογράφος σε «Μonocle», «Art Review», «Art Agenda», «NY Times» κ.ά.), Florence Derieux (διευθύντρια του FRAC Champagne-Ardenne στη Ρεμς), Galit Eilat (ερευνήτρια-επιμελήτρια στο Van Abbemuseum στο Αϊντχόφεν και πρόεδρος της Akademie der Kunste der Welt στην Κολονία), Juan A. Gaitan (επιμελητής της Μπιενάλε του Βερολίνου 2014), Jens Maier-Rothe (συνιδρυτής και διευθυντής του Beirut στο Κάιρο), Ricardo Nicolau (αναπληρωτής διευθυντής του μουσείου Serralves στο Πόρτο), Filipa Ramos (κριτικός τέχνης με έδρα το Λονδίνο και το Μιλάνο), Alya Sebti (καλλιτεχνική διευθύντρια της 5ης Μπιενάλε του Μαρακές), Marieke van Hal (ιδρύτρια/διευθύντρια του Biennial Foundation), Kaelen Wilson-Goldie (συγγραφέας και κριτικός με έδρα τη Βηρυτό) και Adnan Yildiz (καλλιτεχνικός διευθυντής του Kunstlerhaus Stuttgart).
Στο κάτω επίπεδο της Art Athina θα παρουσιαστεί το Οpen Form, όπου η Μαρίνα Φωκίδη επιμελείται μια παράλληλη ομαδική έκθεση με γνωστές γκαλερί του εξωτερικού (Peres Projectgs, Sadie Coles, The Agency, Art Concept κ.ά.) που θα παρουσιάσουν ένα έργο ή μια ενότητα από γνωστούς καλλιτέχνες όπως ο Jeremy Deller, ο Jurgen Teller, ο Yael Bartana, ο Adrian Paci κ.ά. Όπως μας είπε: «Η έκθεση βασίζεται σε ένα σημαντικό έργο του Nedko Solakov, το “Optimistic Series”, με 123 σχέδια που έχουν αναφορές στην κρίση. Είναι σημαντικό που γκαλερί διεθνούς βεληνεκούς θέλησαν να στηρίξουν την Art Athina. Δεν ήταν εύκολο, αλλά αποδεικνύει ότι η τέχνη είναι τελικά μια μεγάλη οικογένεια». Δεν λείπει, τέλος, και η αναπόφευκτη (;) πινελιά της κρίσης, με το μεταφυσικό περίβλημα που συνηθίζεται στις τοπικές επιμέλειες. Η Άρτεμις Ποταμιάνου, επιλέγοντας καλλιτέχνες κυρίως νεότερης ηλικίας ή καλλιτεχνικής γενιάς από τις συμμετέχουσες στο βασικό πρόγραμμα γκαλερί, επιμελείται την έκθεση-δράση «Paradise Lost», με στόχο να αποτυπώσει τη σύγχρονη εικαστική σκηνή όπως διαμορφώνεται στο σημερινό οικονομικό πλαίσιο με αναφορές στη «Θεία Κωμωδία» του Δάντη.
Σε μια προσπάθεια σύνδεσης με το παρελθόν, η Art Athina αποτίνει φόρο τιμής στην ιστορική πρωτοποριακή γκαλερί Δεσμός. Ο Μάνος Στεφανίδης θα παρουσιάσει μέσα από ντοκουμέντα και εικόνες το πανόραμα της γκαλερί και ο Δημήτρης Αληθεινός θα συμμετάσχει με μια παρέμβαση-έκπληξη. Το «παρών» στη φουάρ θα δώσουν και μερικά από τα σημαντικότερα ιδρύματα της χώρας: Μουσείο Ακρόπολης, Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Μουσείο Μπενάκη, Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης κ.ά. Τα παιδιά έχουν για πρώτη –απ’ ό,τι θυμάμαι– χρονιά την τιμητική τους με ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα με την υπογραφή της Very Young Contemporary Art - VYCA, στο πλαίσιο του οποίου θα μπορούν να περιηγηθούν την έκθεση, να βρουν το αγαπημένο τους έργο και να κατασκευάσουν φανταστικά έργα τέχνης υπό κλίμακα.
...............................
avgi
"Το κεφάλαιο της συσσώρευσης" απόψε στην Art Αθήνα
19.05.2013 , 16:43 μμ
Το έργο αντιστρέφει τον τίτλο του πιο σημαντικού βιβλίου της Ρόζας Λούξεμπουργκ "Η Συσώρευση του Κεφαλαίου" (1913) σε επιμέλεια της Σωζήτας Γκουντούνα. Η αντιστροφή του τίτλου σηματοδοτεί μια ιδιαίτερη ανάγνωση και
ερμηνεία της κληρονομιάς, της σωρού και του πνεύματος της Λούξεμπουργκ. Στο συγκεκριμένο βιβλίο η συγγραφέας εξέθεσε τις αδυναμίες της θεωρείας του Μάρξ για τη διαδικασία της αναπαραγωγής του κεφαλαίου
Το έργο των RAQS MEDIA COLLECTIVE έχει γυριστεί σε τρείς διαφορετικές πόλεις – Βαρσοβία, Βομβάη και Βερολίνο - και είναι μία φιλόδοξη βίντεο-εγκατάσταση (δίπτυχο) που αφηγείται την ιστορία της σχέσης των μητροπόλεων και του κόσμου με φόντο την ιδιαίτερη κριτική της παγκόσμιας πολιτικής οικονομίας της Λούξεμπουργκ. Η βιντεοεγκατάσταση μετεωρίζει μεταξύ ενός στοιχειωμένου, ονειρικού τοπίου που είναι εν μέρει φυσική ιστορία, εν μέρει ημερολόγιο μυστηρίου, εν μέρει ρητορική ανάλυση, εν μέρει κοσμοπολίτικη αστική έρευνα και εν μέρει φιλοσοφικός διάλογος. Στόχος του έργου είναι να προσφέρει ένα προσωπικό στοχασμό για τις δυνατότητες ριζοσπαστικής ανανέωσης στους καιρούς μας.
Οι RAQS MEDIA COLLECTIVE αρέσκονται στο να παίζουν ποικιλομορφους ρόλους, συχνά εμφανιζόμενοι ως καλλιτέχνες, κάποιες φορές ως επιμελητές και αραιότερα ως φιλόσοφοι "agent provocateurs." Δημιουργούν σύγχρονη τέχνη, κάνουν φίλμ, επιμελούνται εκθέσεις, εκδίδουν βιβλία, "στήνουν" δράσεις, συνεργάζονται με αρχιτέκτονες, προγραμματιστές, συγγραφείς και σκηνοθέτες θεάτρου και έχουν καθιερώσει διαδικασίες που έχουν καθορίσει τη σύγχρονη πολιτιστική παραγωγή στην Ινδία. Η λέξη Raqs υποδηλώνει "κινούμενους στοχασμούς" παράγοντας φαινόμενα που είναι αεικίνητα σε σχέση με τις φόρμες και τις μεθόδους που εφαρμόζει ενώ παράλληλα καταφέρνει να συνέπεια στοχασμού. Οι Raqs Media Collective ιδρύθηκε το 1992 απο τους Jeebesh Bagchi, Monica Narula and Shuddhabrata Sengupta. Η ομάδα έχει συνιδύσει το πρόγραμμα Sarai στο κέντρο Μελέτης για Αναπτυσσόμενες Κοινωνίες το 2000.
............................
culturenow
Art-Athina 2013: Παράλληλο πρόγραμμα
Τρίτη, 30 Απριλίου 2013 16:39